mandag 2. juli 2012

VÅRT NYE FAMILIEMEDLEM.

Som de fleste sikkert har fått med seg så er jeg blitt litt over gjennomsnittlig interessert i katter, og da spesielt rasen Sibir. 
Katteinteressen kom etter at Sunniva i en periode maste daglig om å få en katt. Da hun er allergisk så var ikke det så aktuelt. Helt frem til den dagen jeg kom over www.sibirkattensvenner.no. og deres fantastiske Test-hjem tilbud. Vi reiste å besøkte et hjem med Sibirkatter. Der koste og klappet hun kattene, og fikk med seg hjem litt pels. Sunniva fikk ingen reaksjon, og da tok det ikke lang tid før vi fikk vår kjære Brutus. Etter at vi hadde hatt Brutus en stund synes jeg det var en god idè og kjøpe en venn til Brutus. Jeg falt pladask for Store Stjerne Mille. Var å besøkte henne 2 ganger på Hønefoss før vi fikk ta henne med hjem i januar i år. Etter at vi fikk henne så fikk jeg lyst til å ta henne med på utstilling. Vi har nå vært på 3 utstillinger og det har gått veldig bra. Jeg kan ikke akkurat påstå at Brutus og Mille har blitt venner. Det har vært noen turbulente måneder siden vi fikk henne, men etter at hun har blitt litt eldre så har hun større forståelse for at hun ikke kan hoppe på ryggen hans og forlange at han vil leke med henne. Han vil nemlig IKKE ha noe med henne å gjøre.


Så hva gjør jeg da? Jo, jeg kjøper en katt til. Jeg synes nemlig at katter og katteoppdrett kan bli min lidenskapelige hobby. Min mann har nemlig alltid sagt "du må skaffe den en hobby, Elin". Så nå har jeg gjort det, Ole Kristian  :)


Så 7. august 2012 kommer det en nydelig liten paddejente til oss. Hun kommer fra 
(N) CarilloCat Siberian Cats May- litter. Navnet er ikke bestemt ennå. 




Mor er; (N) CarilloCat Octopus SIB fs 24


Far er; RU* Rossity Stepan SIB n 22


HER ER HUN:




Jeg har vært å besøkt henne to ganger, og kommer sikkert til å ta en tur til i løpet av juli.


Jeg har også søkt om stamnavn gjennom NRR. Har ikke fått svar på søknaden ennå, så stamnavnet mitt må bli hemmelig inntil videre. 

6 kommentarer:

  1. Du er nok litt gal! Men nydelig er hun!
    Hilsen Ellen

    SvarSlett
  2. Som du veit så er jeg et hundemenneske. Men dine katter er da så utrolig fine. Kansje fordi at de er i familien.....hehe. Og nå ei søt lita nøste til :) Hun er jo helt "SMELT" å se på da :) Masse masse lykke til :)

    Beathe :))

    SvarSlett
    Svar
    1. Hunder er også koselig, Beathe. Jeg har bare ikke tid til det....

      Slett
  3. Litt smågal ja!!!
    Men søøte er de:)
    Håper de blir venner!!!

    SvarSlett
  4. Hun er jo helt nydelig.Gleder meg til å passe alle 3.Har sagt opp min jobb for å få passet dem.BARE TULL.Heldig vis så kommer ho til Kråkstad mens jeg er der.Å så langhåret ho er til å være så lita?Lykke til med en ny liten "tulle" Nå blir det overvekt av hunn kjønn i fam.♥♥♥

    Mormor.

    SvarSlett
    Svar
    1. Kattene er heldige som har deg :) Da slipper de kattepensjonatet, selv om det er koselig der også :)

      Slett