fredag 17. oktober 2014

Østfoldkattens utstilling 11. oktober -14

Det har blitt mange utstillinger i sommer og høst. Alltid gøy og lærerikt å møte andre med samme interesse som meg selv. 
På Østfoldkattens utstilling bestemte jeg meg for å gå dommerassistent for første gang. Var veldig usikker på hva det gikk ut på, men med god hjelp fra positive mennesker i miljøet og en meget hyggelig dommer gikk det veldig bra. 

I og med jeg skulle gå dommerassistent kunne jeg ikke ha med for mange katter, så denne gangen ble det My. Litt stress å følge med på når min katt skulle opp til dommer da jeg var assistent for en dommer som var helt på andre siden av lokalet. My fikk sitt 1. cert mot Suprime champion og hun skulle opp igjen til nominering etter at dommeren var ferdig med å grunnbedømme alle kattene i kategori 2. 
Der var det tilsammen fire katter. Jeg hadde ingen forhåpninger om at My skulle vinne nomineringen så jeg tok det helt med ro. Da han valgte å nominere My skjønte jeg ikke helt hva som skjedde, men det var stas!!
My er en meget flott sibirkatt og en god representant for sibirrasen. Ulempen er at hun ikke viser seg frem på utstilling. Går litt inn i seg selv og blir redd. Dette gjør at hun sjelden blir nominert til panel til tross for sitt perfekte utseende (synes jeg).

Men i panel var hun!! Hun fikk ingen stemmer av dommerne, men jeg synes hun oppførte seg fint selv om hun ikke var helt komfortabel med situasjonen.  


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar